برآورد تعداد خوشه‌ها در تکنیک طبقه‌بندی ماتریس‌های نامنفی

ریحانه رحیمی؛ جلیل یونسی؛ علی مقدم‌زاده؛ محمد عسگری

دوره 13، شماره 50 ، دی 1401، ، صفحه 133-150

https://doi.org/10.22054/jem.2023.68624.3384

چکیده
  استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف در جهت رسیدن به بهترین نتایج و ایجاد هم‌افزایی بین آن‌ها می‌تواند در بسیاری از مسائل راه‌گشا و کمک کننده باشد. داده‌کاوی آموزشی یکی از حوزه‌های نسبتاجدیدی است که می‌توان به کمک آن در حل مسائل آموزشی و بویژه مسائل حوزه سنجش و اندازه‌گیری اقدام کرد. اما قبل از استفاده از این روش‌ها باید تا حد ...  بیشتر

کاربرد سنجش تشخیصی شناختی به منظور تحلیل سوال های درک مطلب کنکور کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی

ریحانه رحیمی؛ جلیل یونسی؛ مهران مکرمی

دوره 8، شماره 32 ، تیر 1397، ، صفحه 17-40

https://doi.org/10.22054/jem.2019.21300.1522

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین مهارت‌های پایه آزمون خواندن و درک مطلب وتحلیل سوال‌های آزمون و درنهایت تعیین نقاط ضعف و قوت آزمودنی‌ها از طریق مدل‌های سنجش تشخیصی شناختی با تحلیل باز برازش بود. داده‌های مورد بررسی در این پژوهش شامل پاسخ‌نامه 3000 نفر از شرکت کنندگان در آزمون سراسری کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی بود که از بین 16044 نفرشرکت کننده ...  بیشتر